Olej z normą VW 507 00 i zmienny okres obsługowy QG1- długie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    Olej z normą VW 507 00 i zmienny okres obsługowy QG1- długie

    Zamieszczone przez chester121
    nie wiem jeszcze jak to sie odbije na spalaniu i przyspieszeniu
    zapewne przyspieszenie sie polepszy a spalanie spadnie :hmm

    Zamieszczone przez chester121
    ale teraz podczas wchodzenia w zakrety mam ciaglego banana na twarzy :lol:
    parafrazując Bogusława Lindę "Co Ty wiesz o zakrętach" :rofl

    Zamieszczone przez chester121
    ale jak narazie moge z czystym sumieniem polecic ja kazdemu maniakowi zakretow
    jak wszystkie balony o profilu powyzej 55 napewno doskonale nadają się do szybkiego brania zakrętów k

    jak będziesz kiedyś planował przejażdżkę samochodem wyposażonym w zawieszenie (bo AFAIR w Twoim samochodzie jest seryjne) zaopatrz się wcześniej w odpowiedniej wielkości pampersa :diabelski_usmiech aż się boje pomyslec jaka moze byc Twoja reakcja skoro zmiana profilu z 65 na 60 wywołała taką euforię :shock:
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
  • paf
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3140

    #2
    Olej z normą VW 507 00 i zmienny okres obsługowy QG1- długie

    Witam,
    Szukałem po forum i poczytałem trochę, ale jeszcze nurtuje mnie kilka pytań i mam nadzieję, że czegoś się dowiem dla siebie jak i może ktoś jeszcze z tego skorzysta

    No to do rzeczy, mam silnik 1.9TDI 101KM AXR na pompowtryskach przejechane ledwo 1750 km

    Z tego co powiedział mi człowiek w ASO gdzie kupowałem auto i co potwierdziło się na naklejce w książce serwisowej ten silnik chyba jako pierwszy w Skodach ma domyślnie zmienny okres obsługi czyli QG1 – zawiera się to w tym że przegląd okresowy ma być według wskaźnika obsługi serwisowej (ale nie rzadziej niż co 2 lata), a wymiana płynu hamulcowego co 2 lata

    Nawet pierwszy konieczny do zachowania przegląd mam wpisany 2 lata od daty zakupu!

    Sprzedawca jednak poradził mi żebym się trzymał zwykłego trybu serwisowania QG2 – czyli co 15000 olej itd. itp. Rozumiem że po części jest to spowodowane tym że częstsze wizyty w ASO to więcej dla nich kasy no ale pewnie nie wszystko jest takie proste 

    Mnie bardziej nurtuje kwestia jaki lać olej silnikowy i czy trzymać się tego QG1 czy przejść na QG2

    W instrukcji pisze że jeżeli nie można wlać oleju silnikowego zgodnego z nową normą VW 507 00 to lać inny i przejść na standardowy olej np. Mobil 1 5W-40

    Ja znalazłem taki spełniający normę 507 00 o nazwie Mobil 1 Formula ESP 5W-30
    Ta Formula ESP dotyczy niskiej emisji popiołu co ma oszczędzać filtr cząstek stałych (bo to ma Euro4)

    Szczerze mówiąc pogubiłem się – większość radzi lać co 15000 km olej do pompowtrysków Mobil 5W-40 i tyle – zastanawiam się jednak czy nie mówią tego na odwal się bo tak po prostu łatwiej,

    Jeżeli macie jakieś doświadczenia z tą nową normą albo z cyklem QG1 – dajcie znać

    Poniżej załączam linkę do opisu tego nowego oleju mobila oraz wklejam info z mojej książki serwisowej


    Pozdrawiam
    Paweł




    Opis oleju Mobil 1 Formula ESP 5W-30

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      moze nie dokonca technicznie, ale:
      mialem samochod z serwisem olejowym co 30kkm, rozumiem, ze "technika idzie do przodu", czesci mechaniczne sa wykonywane z coraz wieksza precyzja, oleje maja coraz lepsze wlasciwosci, a w ogole to przeiez bardzo wygodne z punktu widzenia uzytkownka, ale... niestety nie wytrzymalem
      jak dla mnie to jakos zdecydowanie "za dlugo"

      po pierwsze, ten okres pomiedzy wymianami oleju to jest jakas srednia, wiec moim zdaniem jezeli samochod jest uzytkowany w trudnych warunkach a do takich zaliczam jazde miejska, ktora uprawiam w zdecydowanej przewadze - olej powinien IMHO byc zmieniany czesciej niz to przewiduja "przepisy"

      po drugie, PDki "lubia" troszke tego oleju czasem wziac, wiec trzeba dolac, nie jestem zwolennikiem dolewek i wydaje mi sie, ze im rzadziej i mniej tym lepiej, wiec krotszy czas miedzy wymianami te dolewki ogranicza.

      reasumujac, chyba zlecalbym wymiane jednak co 15kkm, tez sie zastanawalem nad przejsciem na QG1, bo chyba moge, ale zostalem przy QG2.
      pzdr!

      jeszcze jedno:
      jezeli masz w planach troche ten motor "wysilic" :diabelski_usmiech to tez bylby to chyba przyczynek do czestszych wymian oliwy.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        szkoda, Miales w szafie ustawione przeglady co 30kkm :?: To dziwne na Polske wszystkie Skody maja co 15kkm, chyba ze wlasciciel wspolnie z serwisem zadecyduja inaczej. A Ty juz zrobiles 15kkm :?: Bo wiem, ze olej wczesniej zmieniales



        Co do tematu. Olej 507.00 jest do silnikow diesla z FAP-em oraz BEZ. W Polsce nie sprzedaje sie Skod z FAP-em, a wiec stosowanie tego oleju mija sie z celem.
        Moja opinia jest taka, ze lac Mobila lub Motula spelniajacego norme VW 505.01 moze spelniac 506.01, ale te oleje sa drozsze i sa wlasnie do wymian co 30kkm. Parametry wg uznania 0W-40 lub 5W-50. Z tego co czytalem Mobil to pelny syntetyk, a Motul to pol syntetyk, lecz mimo wszystko nic mu nie szkodzi i mozna je wlewac naprzemiennie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          szkoda, Miales w szafie ustawione przeglady co 30kkm :?: To dziwne na Polske wszystkie Skody maja co 15kkm, chyba ze wlasciciel wspolnie z serwisem zadecyduja inaczej.
          szafe to w ogole mam jakos dziwnie bo km mam ustawione na 15kkm, ale date na za 2 lata

          Zamieszczone przez Maicroft
          A Ty juz zrobiles 15kkm :?: Bo wiem, ze olej wczesniej zmieniales
          wlasnie dobijam, tak zmienialem, teraz czeka mnie wybor cholernego ASO

          Zamieszczone przez Maicroft
          Co do tematu. Olej 507.00 jest do silnikow diesla z FAP-em oraz BEZ. W Polsce nie sprzedaje sie Skod z FAP-em, a wiec stosowanie tego oleju mija sie z celem.
          Moja opinia jest taka, ze lac Mobila lub Motula spelniajacego norme VW 505.01 moze spelniac 506.01, ale te oleje sa drozsze i sa wlasnie do wymian co 30kkm. Parametry wg uznania 0W-40 lub 5W-50. Z tego co czytalem Mobil to pelny syntetyk, a Motul to pol syntetyk, lecz mimo wszystko nic mu nie szkodzi i mozna je wlewac naprzemiennie.
          no tak, ale paf'owi chodzi o to czy zostac przy 30kkm czy zmienic na 15.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • paf
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3140

            #6
            Maicroft, no to mam przez Ciebie zagwozdkę :wink:
            byłem przekonany że spełanie normy Euro 4 jest tożsame z posiadaniem przez auto filtra cząstek stałych i dlatego chodził mi po głowie ten olej niskopopiołowy z 507.00

            ale faktycznie w opisie tego silnika stoi na stronie Skody w newsach
            siostrzany motor TDI, wyposażony w elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze i wielofunkcyjny katalizator utleniający. Dzięki temu dotrzymuje kroku Euro 4.
            zatem nie pisze nic od tym filtrze.... podowiaduję się i dam znać


            a to jeszcze o silniku 2.0 TDI o mocy 140KM na stronie Skody w newsach
            Odpowiednio niski poziom emisji toksyn, bez problemów spełniający wymagania Euro 4, zapewnia rozbudowany układ oczyszczania spalin, z systemem ich recyrkulacji do układu dolotowego, wstępnym wielofunkcyjnym katalizatorem utleniającym i filtrem cząstek stałych (DPF).
            i tam już pisze o DPF

            dam znać jak się czegoś dowiem


            A swoją drogą czy po danych dotyczących emisji i toksyczności spalin da się do tego dojść bo np mój silnik w homologacji ma emisję cząstek stałych na poziomie: 0,020 g / km ...
            a dymienie 0.8 m-1

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez paf
              a to jeszcze o silniku 2.0 TDI o mocy 140KM na stronie Skody w newsach
              Odpowiednio niski poziom emisji toksyn, bez problemów spełniający wymagania Euro 4, zapewnia rozbudowany układ oczyszczania spalin, z systemem ich recyrkulacji do układu dolotowego, wstępnym wielofunkcyjnym katalizatorem utleniającym i filtrem cząstek stałych (DPF).
              no bo ten ma 2 wersje z filtrem i bez, ja mam bez i chyba takie sa w PL
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                paf, Euro 4 da sie zrobic bez PAF-a zwroc uwage na Niemieckiej stronie Skody jakie tam spelniaja normy silniki 1.9 i 2.0. U nas od 1 stycznia w cudowny sposob zaczely spelniac Euro4 mimo ze spelnialy do 31 grudnia Euro3 :lol:
                Niemcy sprzedaja Octavie 2.0 TDI z FAP-em, u nas takiej opcji nie ma. To samo tyczy sie chyba tez Passata, lacznie z ta wersja na piezowtryskiwaczach.

                Mozesz zadzwonic do Poznania i spytac, czy taki numer silnika i nadwozia ma FAP-a. Te instrukcje sa smarowane na wyrost i sa poprostu tlumaczone z jakiegos jezyka wyzszego rzedu chyba. Tez nad tym puntem o olejach posiedzialem w zwiazku z tym silniczkiem BKD
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Mozesz zadzwonic do Poznania i spytac, czy taki numer silnika i nadwozia ma FAP-a.
                  mozna to sprawdzic na tej "wlepce" w ksiazce serwisowej - sa tam odpowiednie kody
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • krzy
                    Drive
                    • 2004
                    • 44

                    #10
                    Filtr cząstek stałlych jest w Skodzie Superb 2.0 tdi oferowanej na rynek polski. QG1 jest w Octavii od 2000 roku i był w silnikach 1.8T

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #11
                      No to mi się rozjaśniło - pomerdało mi się że moim aucie jest DPF - jak nie ma to leję Mobil 1 5W-40 i przechodzę na serwis olejowy co 15000km - dzięki za pomoc

                      Komentarz

                      • pl0tr
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 88
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        odswieżając temat,

                        Po zakupie mojego AXR w salonie powiedzieli "do zobaczenia za 15kkm".
                        Po jakims czasie patrzę a tu na nalepce QG1 - wiec sie pytam Skody: Jaki w końcu mam okres obsługowy?
                        Oni: zapraszamy - sprawdzimy VAS-em.
                        Podłaczyli i mówią: ojej nie da sie sprawdzić!

                        I pytanie do Was: naprawde sie nie da?
                        Czy to znaczy, że w kompie nie da sie ustawić na QG2?
                        No i czy w konsekwencji moje QG2 to samodzielne pilnowanie zmiany oliwy co 15kkm?
                        miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
                        THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8038
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          pl0tr, wymień olej po 15 tyś i będziesz miał spokojną głowę i świeży olej w silniku.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Przestawic zawsze sie da. To ze ktos nie wie jak, to ja juz na to nic nie poradze.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • marte
                              Rider
                              • 2007
                              • 259

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              szkoda, Miales w szafie ustawione przeglady co 30kkm :?: To dziwne na Polske wszystkie Skody maja co 15kkm, chyba ze wlasciciel wspolnie z serwisem zadecyduja inaczej. A Ty juz zrobiles 15kkm :?: Bo wiem, ze olej wczesniej zmieniales
                              Troche dziwne bo moja skoda od nowości ma co 30kkm.... i nic z nikim nie ustalałem i takiego okresu przeglądów sie trzymam.

                              Pzdr

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                marte, Wiesz bo jedni wiedza jak wyglada olej po 15kkm i go zmieniaja, a inni za przeproszeniem maja to w dupie i jak sobie przypomna to co 50kkm wymieniaja. Znam przypadek, ze gosc na pytanie o wymiane oleju odpowiedzial, ze NIGDY nie zmienial, bo mu nikt nie powiedzial. No i sie silnik zatarl - ciekawe czemu - tak wiec Twoj cyrk i Twoje koniki :diabelski_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Znam przypadek, ze gosc na pytanie o wymiane oleju odpowiedzial, ze NIGDY nie zmienial, bo mu nikt nie powiedzial. No i sie silnik zatarl - ciekawe czemu
                                  nie, nie ma tak durnych ludzi, czy ja jestem po prostu za dużym optymistą? :|

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Dzida, Ponoc sa, gosc przyjechal do sklepu wypytywac o czesci na remont silnika. Chodzilo o jakiegos Escorta 1.8D. No i tak od slowa do slowa wyszlo, ze on nie wiedzial. Silnik padl po przebiegu 100-150kkm - nie pamietam juz. Jak potem ktos mu to wyliczyl to taniej bylo zajezdzic silnik niz zmieniac terminowo olej z filtrem :lol:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8038
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Dzida, Ponoc sa, gosc przyjechal do sklepu wypytywac o czesci na remont silnika. Chodzilo o jakiegos Escorta 1.8D. No i tak od slowa do slowa wyszlo, ze on nie wiedzial. Silnik padl po przebiegu 100-150kkm - nie pamietam juz. Jak potem ktos mu to wyliczyl to taniej bylo zajezdzic silnik niz zmieniac terminowo olej z filtrem :lol:
                                      Nie kuś, nie kuś :szeroki_usmiech
                                      Więc jeżeli ja nie trzymam auta dłużej niż 120 tyś. km to nie muszę oleju zmieniać :szeroki_usmiech
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • Piotr_T
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 479

                                        #20
                                        paf, Mam QG1, ale olej (sam olej i filtr) zmieniam co 15kkm - leje zgodny z norma 504/507 (konkretnie to Motul Specific 504/507). Fajnie sie zachowuje czujnik - z uwagi na to, ze po 15kkm nastepuje "cudowne" oczyszczenie oleju, mozemy z dokladnoscia co do 1km ustalic, ze kontrolka "service" wyskoczy przy 28500 + stan z zerowki (u mnie dokladnie przy 28507).
                                        Zastanawialem sie nad przejsciem na przeglad co 15kkm tylko po co ? Olej 504/507 jest drozszy - zgoda, zamiast 200zl za Etecha 0W40 zaplacilem 270 za Specifica, tylko ze przeglad co 15kkm zdaje sie kosztuje prawie tyle samo co przeglad QG1, a sama zmiana oleju to max 70zl. Wiec wole zmieniac olej co 15kkm (70zl+270), a przeglad co 30kkm(360zl za ten przy 30kkm + olej 270).

                                        Komentarz

                                        • PZ13
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 114

                                          #21
                                          Czesc,

                                          Co do płynu hamulcowego, to zawsze wymiana co 2 lata lub po 2 latach i wogule ;-).

                                          Ja osobiście uzywam oleju Shel Helix Diesel 5W 40 (505.01)? Co sadzicie, Mobil jaki leje serwis to 0W40 lub leja Castrola 0W30 ten drugi bez normy 505.01?
                                          To dopiero ciekawa sprawa.

                                          Generalnie olej po 10 tys jest już mocno przepalony, więc nie wyobrażam sobie cudów, które wytrzymują 30 tys, zostaw my to Fiatom, które jak wiecie są najbardziej trwałymi i niezawodnymi autami (nowe bravo maja przeglad co 35 000 km, chyba podczas przyjęcia na złomowisko)


                                          Pozdrówka......
                                          ECO POWER ;-)

                                          Komentarz

                                          • pl0tr
                                            Drive
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 88
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #22
                                            Piotr_T, ciekawy pomysł zrobiłem mała symulację dla dystansu 90 kkm.

                                            Poprawcie jesli sie mylę.

                                            założenia: Motul Specific 504/507 - 270PLN
                                            Motul Specific 505 do PD (z forum 5l) - 165 PLN
                                            przegląd QG1 - 360 PLN i dwa razy rzadziej niż QG2
                                            przegląd QG2 - 250 PLN

                                            koszty całkowite:
                                            QG1 - 1890 (ale nie zdrowo)
                                            QG2 - 2490 (zdrowo? ale drogo)
                                            pomysł Piotra_T - 2910 (bardzo drogo )
                                            kombinacyjny pomysł :wink: - QG1 w ASO co około 30kkm + QG2 nie w ASO pomiędzy QG1 (czyli wymiana oliwy co ok. 15 kkm, tylko lejemy na zmianę 504/507 i 505). Czy tak można?! bo jeśli tak to wychodzi - 2595

                                            Wnioski:
                                            Najtaniej QG1 - nie za zdrowo
                                            QG2 dla tych co mają zaufanie do ASO :twisted: i chcą tam często bywać.
                                            kombinacja - rzadko w ASO a w podobnej cenie do QG2

                                            Do rozważenia i dyskusji

                                            No to tyle wypocin na dziś... ad:
                                            miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
                                            THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)

                                            Komentarz

                                            • wojtass
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 473

                                              #23
                                              MAICROFT
                                              Motul to półsyntentyk? :shock:

                                              Komentarz

                                              • mdo1
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 441

                                                #24
                                                Zamieszczone przez pl0tr
                                                Poprawcie jesli sie mylę.
                                                cos mi sie za duzo wydaje,
                                                policzylem wersje swoja, czyli przeglady calkowite z wymiana oleju co 30 kkm do tego sama wymiana oleju pomiedzy przegladami co 15 kkm

                                                koszt QG1 - 360
                                                koszt wymiany oleju (przy QG1 zakladam ze jest w cenie) - 30 zl w ASO
                                                filtr oleju 20 zl - zawsze
                                                olej - 165
                                                (zalozenia zbiezne z twoimi

                                                wychodzi na dystansie 90 kkm - 2280
                                                i zdrowo i nie za drogo

                                                co do QG1 trzeba pamietac, ze nie jest tak naprawde co 30 kkm tylko czesciej, ktos pisal, ze nawet po 25 kkm musial jechac, tak wiec przez 90 kkm moze wypasc nie 3 przeglady ale 3,6 przegladu co dawalo by w tym skrajnym przypadku kwote ok 2268zl - wiec bardzo zblizona

                                                Komentarz

                                                • Piotr_T
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 479

                                                  #25
                                                  pl0tr, z grubsza chyba sie zgadza Tylko z tego co pamietam (kiepska mam pamiec i moze mnie zawiodla ) to przeglad QG1 i przeglad po 15kkm nie roznily sie cena, az o 100zl - chyba byla to mniejsza roznica. Dochodzi jeszcze kwestia rozrzutu w cenie oleju, ja na QG1 moge lac np. E-techa za jakies 200-220zl lub Mobila 0W40 za ~ 200zl (mowa o 5l), wiec bylbym do przodu o jakies 50-70zl na przegladzie. Oczywiscie mozna lac inne oleje (tansze), ale akurat ja biore pod uwage tylko te i stad mam taki wniosek. Dochodzi jeszcze taka sprawa, ze cena przegladu to chyba nie jest taka stala, po 60kkm pewnie wyjdzie wiecej niz 360zl (chociaz nie wiem co sie tam robi, teraz zmienili olej, wszystkie filtry i opukali/ostukali co trzeba).

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...